למה לא הרצליה? כל הסיבות לעבור לגור בעיר הפופולרית בשרון

יובל בנר  יב חשוון, תשפא  10/30/2020

כשצריך לבחור עיר מגורים לא כדאי לתת לגורל להחליט, צריך לבדוק מה יש לכל עיר או ישוב להציע. אז למה לא הרצליה?
.......................

למה לא הרצליה? כל הסיבות לעבור לגור בעיר הפופולרית בשרון

צילום: shutterstock

עליית מחירי הנדל"ן בשנים האחרונות הביאה לכך שנאלצנו לבדוק מקרוב היכן אנו קונים דירה. התמורה המתקבלת מבעלות על נכס בעיר או אזור מסוים משפיעה באופן ישיר על איכות חיינו והאופן בו נגדל את ילדינו. לכן, דירות למכירה בהרצליה, בעיקר חדשות, מקבלות מקום של כבוד אצל רוכשי דירות, בין אם למגורים או להשקעה, זאת על רקע חוזקה הכלכלי של העיר, מיקומה, רמת החינוך, היצע התרבות וכמובן הקירבה שלה לחוף הים התיכון. אז למה לא הרצליה? הנה כמה סיבות טובות למה כן!

קצת רקע?

הרצליה היא עיר חוף במחוז תל אביב. היא הוקמה בשנת 1924 כששבעה בחורים הקימו את הצריף הראשון במקום שהיה אז מושבה חקלאית. בסוף שנת 2018 מנתה העיר 95,142 תושבים עם רוב קל לנשים. השכר הממוצע בהרצליה הוא 11,532 ₪ לעומת ממוצע ארצי של 8,868 ₪ בלבד. 767 מתושבי העיר חתמו על אבטלה בשנה זו. נתונים יבשים אלו מצביעים על חוסנה הכלכלי של הרצליה, אבל לא פחות חשוב להבין כיצד אלו תורמים לפני העיר.

איתנותה הפיננסית של הרצליה היא זו המאפשרת לעיר להמשיך ולהתקדם קדימה, לקחת על עצמה פרויקטים ארוכי טווח והתחייבויות כספיות. תושבי העיר הם המרוויחים העיקריים מכך בתחומי החינוך, בינוי, תרבות ופנאי.

מחירי נדל"ן משתלמים: דירות למכירה בהרצליה אינן נחשבות לזולות בשוק, אך ידועות ככאלה שמחזירות את ההשקעה עם עלייה קבועה בערכן. לעיתים פרויקטים כגון תמ"א 38 או פינוי בינוי מורידים באופן זמני את מחירי הדירות עקב היצע מוגדל, אך השוק מאזן את עצמו כעבור זמן.

פתרונות תחבורה מגוונים: העיר הרצליה ממוקמת בסמיכות לעורקי התחבורה המרכזיים של מדינת ישראל וגוש דן, עם זמינות מלאה לקווי אוטובוס ורכבת. בנוסף, שדה תעופה אזרחי קטן וקירבה יחסית לנתב"ג. כיאה למיקומה, מבינים בעיר את חשיבות ההימנעות מפקקים, ובעיר מתעתד לקום פרויקט חדשני בדמות רכבל אווירי מתוחכם אשר יחסוך את הפקקים לחלוטין.

אוכלוסייה איכותית: זוגות רבים בוחרים בהרצליה לביתם והם עושים זאת בגלל סיבות מוצדקות וידועות. הרצליה נמצאת במקום ה-8 בארץ במדד החברתי-כלכלי, שיעור הזכאים לתעודת בגרות עולה על 80% והשכר הממוצע בה גבוה משמעותית מהממוצע הארצי.

השקעה בתרבות: ברחבי הרצליה פזורים מרכזי תרבות רבים לרווחת הציבור. אחד מהם, מרכז תאו, אף זכה לאחרונה בפרס הראשון בתחרות אדריכלות בינלאומית, דבר המדגיש את רצון העירייה להגדיל את העשייה התרבותית בעיר ובסביבתה.

מיקום אסטרטגי: העיר הרצליה בנויה לאורכו של הים התיכון וגם בנקודה הרחוקה ביותר ממנו המרחק נמתח למספר קילומטרים בודדים. בנוסף, העיר תחומה בכבישים ראשיים כך שכל נקודה בגוש דן והסביבה מרוחקת רק כמה דקות מהעיר.

התחדשות עירונית: חלקים שונים בעיר הרצליה מתאפיינים בבנייה נמוכה ובעלת וותק גבוה. פרויקטים של פינוי בינוי או תמ"א 38 גורמים לאזורים שנראו מוזנחים לקבל פנים חדשות ומודרניות, להוסיף דירות חדשות להיצע הדירות העירוני ולמשוך אוכלוסייה צעירה ומבוססת.

חינוך: לחינוך מעמד מיוחד בהרצליה וההשקעה בו ניכרת. בשנת 2013 דורגה הרצליה במקום השני באחוז הזכאים לבגרות ובמקום הרביעי באחוז הסטודנטים לתואר ראשון. זוגות צעירים אשר עוברים לעיר בוחרים לא אחת את מיקום הדירה או הבית לפי הקירבה למוסדות הלימודים של העיר מתוך הכרה ביכולות מוסדות אלה ומתוך ידיעה כי אופיים של מוסדות אלה יכול להתאים לכולם.